تفاوت ها و مزیت های بی نظیر تولیدات تساسنگ نسبت به سایر محصولات بازار
صراحی (نرده سنگی) چیست؟ آموزش نصب صراحی بتنی (طرح سنگی)

صراحی (نرده سنگی) چیست؟ آموزش نصب صراحی بتنی (طرح سنگی)

آموزش نصب صراحی و نرده سنگی

صراحی و نرده سنگی چیست؟

صراحی یا نرده سنگی چیست

قبل از آموزش نصب، لازم است بدانیم که صراحی چیست؟ صراحی در لغت به ظرفی شیشه‌ای گفته می‌شود‌ که شکم دارد و سر آن تنگ است و برای نگهداری و نوشیدن مایعات از آن استفاده می‌کنند. اما صراحی در صنعت ساختمان سازی به نرده های سنگی گفته می شود که به روش های خاص و زیبا برشکاری شده و پرداخت‌های خاصی روی آن انجام می‌شود تا زیبایی نرده را دو چندان نماید.

امروزه صراحی با مواد متفاوتی ساخته می شود مانند صراحی سنگی، صراحی شیشه ای، صراحی چوبی، صراحی فلزی و… . اما صراحی‌های طرح سنگ که با بتن ساخته می‌شود به علت ویژگی‌هایی که دارد بیشتر مورد پسند معماران و مهندسان ساختمان سازی هستند.

جنس صراحی هایی که در این مجموعه تولید میشود از سنگ طبیعی نیست و با برشکاری تولید نمیشوند. این صراحی ها از طریق قالب سازی و ملات مخصوص تولید میشوند اما از لحاظ ظاهری و سطح صیقلی که دارند تفاوتی با هم ندارند و به علت نوع تولید، جنس ملات و وجود میلگرد سرتاسری بسیار مقاومتر و ایمن تر از صراحی هایی هاست که از سنگ طبیعی تولید میشوند.

قسمتی از این میلگردها برای نصب آسانتر روی زمین و پله، خارج از صراحی است.

این تک نرده ها قابل اجرا روی پله و لبه های پرتگاه پشت بام و بالکن ها هستند که هم زیبایی محیط را چند برابر میکند و هم امنیت بامها و پله ها را به عهده دارند.

محصولات مجموعه ی تسا سنگ از تنوع بالایی برخوردار است. صراحی ها نیز طرح های متنوع و اندازه های مختلفی دارند، اما با این وجود ممکن است طرح خاص و اختصاصی برای خود در نظر داشته باشید که این شرکت توانایی دارد طرح ویژه ی شما را طراحی ،قالب سازی و تولید کند.

ما در این مقاله به ویژگی‌های ممتاز صراحی بتنی، انواع آن از نظر فرم ظاهری، طریقه نصب و قیمت آن خواهیم پرداخت. اگر شما به دلیل مشغله کاری فرصت مطالعه این مطلب را ندارید همکاران ما در شرکت تسا سنگ آماده پاسخ گویی به سوالات شما در این زمینه هستند.

انواع صراحی بتنی به چند دسته تقسیم می‌شود؟

به طور کلی صراحی از نظر ساختار ظاهری به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • صراحی مربعی: این مدل چون لبه‌های تردی دارد بهتر است در فضا‌هایی که رفت و آمد کمتری دارند مورد استفاده قرار بگیرد تا در اثر ضربه، لبه‌ها آسیب نبیند.
  • صراحی دایره‌ای: برای استفاده از این فرم محدودیتی نداریم و می‌توانیم در فضاهای داخلی، بیرونی و پرتراکم استفاده نماییم.

در کارخانه تسا سنگ بر مبنای مربع یا دایره بودن فرم صراحی طرح‌های خاص و چشم نوازی تولید می‌شود مانند صراحی افرا و ساغر.

مزایا و ویژگی‌های صراحی طرح سنگ چیست؟

مزایا و ویژگی‌های صراحی طرح سنگ

  • قابلیت شست و شو و تمییز کردن دارند و هیچ گونه آسیبی به نرده وارد نمی‌شود.
  • باعث زیبایی و جذابیت نمای بیرونی و درونی ساختمان می‌شوند.
  • نصب این مدل نرده آسان، سریع و کم هزینه می‌باشد.
  • هزینه تعمیر و نگهداری آن بسیار پایین است و به نگهداری خاصی نیاز ندارند.
  • صراحی بتنی طرح سنگ کاملا ضد حریق است و خدای نکرده در آتش سوزی باعث گسترش آتش نمی‌شود.
  • صراحی بتنی نسبت به صراحی با سنگ طبیعی وزن کمتری دارد و باعث می‌شود هم حمل و نقل راحت‌تری داشته باشد و هم وزن سازه نهایی کمتر شود.
  • این نرده‌ها قابلیت رنگ‌پذیری بالایی دارند بنابراین تنوع طرح و رنگ آنها بسیار بالاست.
  • صراحی بتنی قابلیت برشکاری حکاکی دارد مثلا شما می‌‌توانید آرم شرکت خود را بر روی آن حک کنید.
  • برای ساخت یک نمای کلاسیک بسیار مناسب هستند. البته بعضی از مدل‌های جدید کاملا مدرن طراحی شده اند.
  • این مدل نرده در برابر تابش آفتاب و تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم است و تغییر فرمی در آن ایجاد نمی‌شود.
  • استحکام و استواری صراحی بتنی به شما حس آرامش خواهد داد.
  • صراحی بتنی نسبت به صراحی سنگی که ساخته شده با سنگ طبیعی است، هم مقرون به صرفه‌تر است و هم از نظر تنوع طرح و رنگ دامنه گسترده‌تری برای انتخاب ‌های شما فراهم می‌کند.

قیمت صراحی به چه عواملی بستگی دارد و برای خرید نرده سنگی و صراحی چه کنیم؟

صراحی چون به عنوان نرده در راه پله‌ها، تراس و روف گاردن استفاده می‌شود، سازه حساس و استراتژیکی است. کوچک‌ترین اشتباهی در نصب یا کیفیت پایین صراحی عواقب بدی را به دنبال دارد پس در خرید صراحی با کیفیت دقت لازم را داشته باشید. تنها قیمت پایین نباید ملاک انتخاب باشد.

بتنی که برای ساخت صراحی استفاده می‌شود باید کیفیت لازم را داشته باشد تا در شرایط مختلف استحکام و دوام خود را حفظ نماید. همچنین در مرحله نصب اگر کسی که این مسئولیت را به عهده دارد تجربه کافی نداشته باشد یا از چسب‌های بی کیفیت استفاده نماید نتیجه کار مورد رضایت شما نخواهد بود.

قیمت صراحی به سه عامل اصلی بستگی دارد:

  1. طرح مورد نظر شما
  2. تعداد سفارش شما
  3. کیفیت کالای سازنده

اگر طرح‌های آماده شرکت مناسب فضا و دکوراسیون محیط شما باشد هزینه کمتری را متقبل می‌شود ولی اگر بخواهید طرح اختصاصی خود را داشته باشید هزینه تمام شده برای شما اندکی بیشتر است.

همیشه تیراژ سفارش در قیمت نهایی تاثیر گذار است. هرچه تعداد بیشتر باشد قیمت تمام شده برای شما پایین‌تر خواهد بود.

موارد یک و دو به شما بستگی دارد ولی کیفیت به کارخانه تولیدکننده برمی‌گردد. کارخانه تسا سنگ با کادری مجرب و کارآزموده سال‌های زیادی در زمینه طراحی و ساخت سازه‌های بتنی مشغول به فعالیت می‌باشد. اجرای بالغ بر 2000 پروژه متفاوت در سطح کشور، ضمانت 10 ساله کیفیت محصولات، استفاده از تکنولوژی بتن های الیاف GFRC و بتن اکسپوز از انگلستان و استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته و همگام با دانش روز دنیا می‌تواند کیفیت محصولات ما را برای شما تضمین کند.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب نرده های سیمانی و بتنی ریلی، طرح چوب و حصیری

 

روش صحیح نصب صراحی و سر صراحی

روش صحیح نصب صراحی و سر صراحی

روش نصب نرده سنگی یا صراحی بدین صورت است که ابتدا مکانی که قرار است در آن صراحی ها نصب شوند، باید تمیز و با فاصله های مشخص نقطه گذاری شوند.

نقطه ها را با دریل سوراخ میکنیم و با مقداری چسب سنگ داخل سوراخ ها را پر میکنیم.

صراحی ها را روی سوراخ های ایجاد شده به زمین وصل میکنیم.

قسمت بالای صراحی را سوراخ میکنیم و حفره ایجاد شده را با چسب سنگ پر میکنیم.

سپس قسمت زیر سرصراحی را سوراخی ایجاد میکنیم که بیشتر از 2سانتیمتر نشود، و این حفره را نیز با چسب سنگ پر میکنیم.

در مرحله بعد یک قطعه میلگرد باریک را در حفره قرار داده و سرصراحی را روی آن قرار میدهیم تا کاملا به هم متصل شوند در اینجا نصب تمام است.

سنگ روی نرده یا اصطلاحا درپوش سنگ به دو صورت نصب می‌گردد. یکی به شیوه بالا هنگامی که سر صراحی قطعه سنگی به ضخامت حداقل 3 سانتی متر است. اما نوع دیگری از درپوش سنگ هم وجود دارد که به آن باکس نرده می‌گویند. باکس‌ها اصولا قیمت بالاتری دارند اما به چند دلیل انتخاب مناسب‌تری برای درپوش سنگ هستند.

این باکس‌ها زیبایی و جذابیت بیشتری به نرده شما می‌دهند. باکس نرده در دو طرف خود دو قرنیز دارد که می‌تواند طرح‌های متفاوت و چشم نوازی داشته باشد. از طرف دیگر باکس‌ها به سبب ساختار خود باعث افزایش طول نرده‌ها می‌شوند که این امر خود باعث افزایش ایمنی برای شما خواهد شد.

نکته دیگری که نصب باکس را حائز اهمیت می‌کند کیفیت کار خروجی می‌باشد. چون برای درپوش سنگی به صورت باکس یک میلگرد سراسری درون کار قرار می‌گیرد و اطراف آن توسط ملات ماسه و سیمان پر می‌شود. این کار باعث می‌شود تا همه نرده‌ها به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل گردند و فضای امن‌تری را مخصوصا در هنگام زلزله، ضربه‌های محکم و اتفاق‌های ناخواسته فراهم کنند.

درپوش سنگی ساده قیمت پایین‌تری دارد که علاوه بر محافظت از صراحی، فضایی برای قرار گرفتن دست را فراهم می‌کند اما خروجی و ظاهر آن شبیه باکس‌های نرده نخواهد بود. شما می‌توانید برای مکان‌هایی که تعداد صراحی‌ها زیاد نیست از درپوش‌های ساده استفاده نمایید.

تفاوت نصب صراحی روی زمین و پله

تفاوت نصب صراحی روی زمین و پله

فرق نصب صراحی (نرده سنگی) روی زمین و پله تنها درنصب سر صراحی هاست.

بعد از نصب روی پله قسمت بالای صراحی ها را با شیب مورد نظر برش میدهیم و مراحل قبلی از قبیل سوراخ کاری، جایگذاری و چسب کاری را انجام داده و سر صراحی ها را سر جای خود محکم میکنیم.

با توجه به مقاومت بالای محصول در برابر عوامل جوی و تحمل فشار بالا، گزینه ی مناسبی برای استفاده در بالکن ها و حتی بامها به عنوان جان پناه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *