تفاوت ها و مزیت های بی نظیر تولیدات تساسنگ نسبت به سایر محصولات بازار
انواع نرده دور باغچه بتنی و سیمانی، نحوه ساخت و نصب

انواع نرده دور باغچه بتنی و سیمانی، نحوه ساخت و نصب

نرده دور باغچه ای بتنی

نرده سیمانی دور باغچه

نرده دور باغچه بتنی و سیمانی

نرده دور باغچه حال و هوای فضای سبز شما را تغییر می‌دهد. حصار، علاوه بر اینکه از ورود حیوانات به باغچه شما جلوگیری می‌کند، یکی از المان‌های دکوراسیون فضای بیرونی منزل است. نرده‌ها امروزه در طرح‌ها و مدل‌های متفاوتی روانه بازار می‌شوند. برای انتخاب یک نرده دور باغچه ایده‌آل با ما همراه باشید.

ما در این مقاله انواع نرده باغچه را معرفی می‌کنیم و به برسی بهترین آنها که نرده سیمانی دور باغچه است، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در مورد نرده‌های سیمانی و پلیمری را در طرح‌های مختلف بدست آورید. کارخانه تسا سنگ تولید کننده انواع سازه‌های بتنی در زمینه نرده بتنی باغچه محصولات متنوع و زیبایی را عرضه می‌کند.

محافظ باغچه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

محافظ باغچه در واقع فضای سبز شما را از باقی محیط جدا می‌کند و این تفکیک، زیبایی خاصی به محیط شما می‌دهد. قبل از اینکه بدانیم امروزه با چه موادی نرده دور باغچه می‌سازند ابتدا باید بدانیم یک نرده خوب چه ویژگی‌هایی دارد:

  • نباید مانع از تابش نور به گیاهان شود.
  • در شرایط آب و هوایی مقاومت خوبی داشته باشد.
  • باید دارای ظاهری زیبا و جذاب باشد.
  • باید متناسب با محیط تنوع رنگی داشته باشد.
  • اندازه‌های آن متناسب و متقارن باشد.
  • نصب آن سریع و آسان باشد.
  • قیمت مناسبی داشته باشد.
  • دوام و طول عمر بالایی داشته باشد.

انواع نرده دور باغچه از چه متریالی ساخته می‌شود؟

مواد تشکیل دهنده نرده دور باغچه

نرده حصار باغچه به عنوان یک عنصر مهم در فضا سازی محیط خارجی منزل، از مواد مختلفی ساخته می‌شود. که هر یک از این مواد با توجه به مزایا و معایبی که دارند می‌توانند زیبایی بخش باغچه شما باشند. در انتخاب نوع نرده باید توجه کنید که به غیر از جنبه زینتی نرده چه انتظاری از آن دارید. مثلا اگر می‌خواهید با نصب آن از ورود حیوانات به باغچه جلوگیری کنید، باید ارتفاع و استحکام مناسبی داشته باشد و طرح آن باید به گونه‌ای باشد که حیوان نتواند از داخل آن عبور کند.

انواع نرده باغچه از نظر متریال عبارتند از:

  • نرده چوبی
  • نرده سنگی
  • نرده آهنی
  • نرده آلومینیومی
  • نرده وینیلی
  • نرده PVC
  • نرده استیل
  • نرده بتنی

هر یک از این متریال مزایا و معایبی دارند که برای شرایط و موقعیت‌های متفاوتی استفاده می‌شوند. ما در این مطلب به نرده دور باغچه بتنی خواهیم پرداخت. و درباره مزایا و معایب باقی متریال ها در مقاله‌ای دیگری صحبت خواهیم کرد.

نرده بتنی دور باغچه

محافظ باغچه

سازه‌های بتنی یکی دیگر از متریالی هستند که با آن حصار درست می‌کنند. در ابتدا که شروع به ساخت نرده‌های سیمانی دور باغچه کردند کیفیت مطلوبی حاصل نشد  برای بهبود کیفیت  در ساخت آن از میلگرد هم استفاده کردند اما همچنان یک جای کار مشکل داشت تا اینکه با گذشت زمان و تزریق مواد پلیمری مانند رزین پلی کربوکسیلات به بتن، نرده‌های با کیفیت و جذابی طراحی شد. امروزه این افزودنی‌ها بسیار متنوع و متفاوت هستند که هر یک قابلیت خاصی را به نرده اضافه می‌کنند که یکی از آنها الیاف پلی پروپیلن می‌باشد. همین امر باعث افزایش استحکام این نوع حصار می‌شود:

مزایا:

  • در شرایط جوی مختلف مقاوم است.
  • در مقابل انبساط و انقباض ترک نمی‌خورد.
  • شست و شوی آن آسان است.
  • قبل از اجرا و بعد از نصب می‌توان آن را رنگ زد.
  • به علت طول عمر بالا خرید آن مقرون به صرفه می‌باشد.
  • نگهداری خاصی بعد از نصب نیاز ندارد.

معایب:

  • به علت سنگینی برای نصب نیاز به نیروی کمکی دارید.

طریقه ساخت نرده بتنی پلیمری

نحوه ساخت نرده بتنی پلیمری

نرده پلیمری به روش سنگ مصنوعی تولید می‌شود و همین امر باعث زیبایی ظاهری آن شده است؛ سطحی کاملا صاف و صیقلی و براق. نرده دور باغچه می‌تواند مسلح یا غیر مسلح ساخته شود.  در ساخت نرده بتنی مسلح از میلگردهای آجدار استفاده می‌شود که این امر استحکام نرده را بسیار بالا می‌برد. اگر برای فضاهای پرتردد می‌خواهید حصارکشی کنید حتما از بتن مسلح استفاده کنید ولی برای جاهایی که جمعیت زیادی با آن سر و کار ندارند می‌توان از نرده غیر مسلح استفاده کرد.

مواد تشکیل دهنده این مدل نرده عبارتند از: ماسه دوبار شور، شن نخودی، سیمان سفید و افزودنی‌های رزینی. برای سفارش نرده با رنگ خاص به درخواست مشتری از پیگمنت‌های رنگی در ملات اصلی استفاده می‌شود. برای مسلح کردن نرده که فقط در دو مدل حصاری و صراحی امکان پذیر است از میلگرد آجدار 10 می‌توان استفاده کرد.

انواع نرده دور باغچه بتنی

نرده‌های بتنی در جاهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند: دور باغچه و فضای سبز، دور استخر یا برکه‌های مصنوعی، نرده بتنی آلاچیق، حصار کشی باغ‌ها، فضاهای شهری و پارک‌ها. با توجه موقعیتی که استفاده می‌شود طرح‌ها و مدل‌های متنوعی دارد که می‌توانید از آنها استفاده نمایید. مدل‌هایی مانند:

  • نارون یا حصار:

این مدل از نرده که دقیقا مانند حصارهای چوبی قدیمی در فیلم‌های کلاسیک طراحی شده است به دو صورت نوک تیز و نوک گرد عرضه می‌گردد. نصب این مدل فضای شما را مدرن جلوه می‌دهد.

نرده بتنی و صراحی

شکل صراحی را ما بیشتر در نرده راه پله و تراس دیده ایم. اما امروزه از این مدل در حصارهای باغی و حصار دور استخر هم استفاده می‌شود. همان طور که گفته شد این مدل را می‌توان با میلگرد مسلح کرد.

  • حصیری:

این طرح طرفداران زیادی دارد چون شبیه به پرچین‌های روستایی زمان گذشته است که با چوب بافته می‌شدند. استفاده از این مدل در فضا حس نوستالژیک القا می‌کند.

  • المپیک:

نمای این مدل به صورت دایره‌های تو در تو می‌باشد که مانند پرچم المپیک است. برای جلوگیری از ورود حیوانات بزرگ به باغچه این مدل را پیشنهاد می‌کنیم.

  • زمرد یا صدفی:

یکی از مدل‌های جدید که شبیه به طرح رومی می‌باشد زمرد است. در این مدل از دایره‌های کامل استفاده شده که طرح‌های متنوعی بر روی آن حک کرده‌اند.

  • طرح چوب:

حصار طرح چوب شبیه به حصار ساده است با این تفاوت که دیگر سطح صافی ندارد و سطح آن مانند رویه درخت طراحی شده است و به رنگ چوب تولید می‌شود.

  • طنابی:

تصور کنید با چند تنه درخت که قطری حدود 10 سانتی متر دارند و طناب می‌خواهید دور باغچه خود را حصار کنید. شکل نهایی دقیقا شبیه به نرده طنابی خواهد بود.

  • نرده طرح سنگ:

یکی از انواع مدرن نرده دور باغچه طرح سنگ است. همان گونه که از اسم آن مشخص است مانند سنگ طبیعی طراحی می‌شود. نصب آن در کنار استخر و برکه جلوه خاصی به محیط می‌دهد.

  • نرده جنگلی:

این مدل که یک فضای مربعی بسته را تشکیل می‌دهد که در درون خود با شاخه های نازک، شبیه به درهم رفتن شاخه‌ها در جنگل، حصاری زیبا را پدید می‌آورد.

نحوه نصب نرده باغچه به چه صورت است؟

نحوه نصب نرده دور باغچه

نصب حصار دور باغچه بستگی به زیرکار آن دارد. اگر زیرکار قبلا سنگ فرش، موزائیک یا لاشه چینی شده باشد طریقه نصب نرده به صورت زیر است:

  1. ابتدا پایه‌های نرده را اندازه می‌گیریم و به اندازه چند سانت بیشتر کف کار که سنگ یا موزائیک است را با مینی فرز می‌بریم.
  2. زمین و سیمان زیر سنگ را گود می‌کنیم تا به عمقی حدود 10 سانتی متر برسیم.
  3. پایه‌های نرده را در خاک قرار می‌دهیم و تراز می‌کنیم.
  4. بعد از تراز کردن بتن ریزی می‌کنیم.

البته با روش دیگری هم می‌توان نرده را بر روی سنگ نصب کرد و آن استفاده از چسب سنگ می‌باشد. مزیتی که این روش دارد سرعت بسیار بالا و تمییز بودن آن است. اما ممکن است به علت‌های مختلف مانند مرغوب نبودن چسب یا شرایط آب و هوایی خاص چسب خود را ول کند و اتفاقی که نباید بیفتد. برای نرده‌هایی که در معرض رفت و آمد زیاد هستند یا نرده‌های در مکان‌های حساس مانند دور استخر و برکه‌های مصنوعی یا نرده‌های در ارتفاع هرگز از این روش استفاده نکنید.

اگر زمینی که در آن می‌خواهید حصار نصب کنید سنگ نشده باشد، طریقه نصب نرده به صورت است:

  1. ابتدا زمین را به اندازه یک بلوکه سیمانی که برای ساخت دیوار استفاده می‌شود، می‌کنیم.
  2. بلوکه سیمانی را طوری قرار می‌دهیم که قسمت باز آن بالا باشد.
  3. دوربلوکه را سیمان کاری می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا خشک شود.
  4. پایه‌های نرده را درون فضای باز بلوکه قرار می‌دهیم و بعد از تراز کردن آن را با بتن پر می‌کنیم.

تعرفه نصب نرده دور باغچه: اگر شما بعد از خرید نرده امکانات نصب آن را نداشتید یا نمی‌توانستید این کار را انجام دهید با مشورت مهندسان شرکت تسا سنگ این مسئله به راحتی حل می‌شود. نیروهای خبره ما باقیمتی مناسب این کار را برای شما انجام می‌دهند.

قیمت نرده دور باغچه

قیمت نرده بتنی باغچه یا نرده اکسپوز به چه عواملی بستگی دارد؟ شرکت تساسنگ نرده‌های باغچه را در مدل‌های مختلف و رنگ‌های متنوعی ارائه می‌دهد. حتی متریال آنها می‌تواند متفاوت باشد، همه این عوامل بر روی قیمت تاثیرگذار است. البته تیراژ سفارش هم فاکتور مهمی در تعیین قیمت است، مطمئنا با بالا رفتن تعداد، قیمت کاهش پیدا می‌کند. شما می‌توانید با یک تماس تلفنی از قیمت‌های متنوع کارخانه اطلاع حاصل نمایید. تمام محصولات ما ضمانت 10 ساله کیفیت دارند که این امر حاکی از اعتماد ما به تولیدات تساسنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *