تفاوت ها و مزیت های بی نظیر تولیدات تساسنگ نسبت به سایر محصولات بازار
انواع نیمکت سیمانی و بتنی و طرح سنگ؛ کاربردها و مزایا و معایب

انواع نیمکت سیمانی و بتنی و طرح سنگ؛ کاربردها و مزایا و معایب

نیمکت بتنی طرح سنگ

نیمکت طرح سنگ چیست؟

نیمکت طرح سنگ چیست؟

نیمکت طرح سنگ یک نمونه از نیمکت‌های بتنی است که در سال‌های اخیر با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است. یکی از مسائلی که کشورهای پیشرفته و در حال توسعه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نوع مبلمان شهری است که باید در فضاهای عمومی از آن استفاده کنند. مبلمان شهری باید متناسب با آب و هوا و فرهنگ هر کشور طراحی شود.

استفاده از نیمکت‌ های بتنی و بتن اکسپوز مزیت‌های زیادی دارد که این دغدغه را تا حدودی برطرف می‌کند. پارک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و خیابان‌ها مکان‌هایی هستند که مردم برای استراحت نیازمند مبلمان می‌باشند. صندلی‌های چوبی، فلزی، سنگی و بتنی مواردی هستند که ازآنها در فضاهای شهری استفاده می‌شود. اما در بین این مواد بتن قابلیت‌های منحصر به فردی دارد که ما در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

روش ساخت و تولید نیمکت های بتنی

روش ساخت و تولید نیمکت های بتنی

نیمکت بتنی چگونه ساخته می‌شود؟ برای ساخت نیمکت‌های بتنی آب و سیمان را درون قالب‌هایی می‌ریزند که اسکلت فلزی و میلگردهای آجدار دارند، اینکار باعث می‌شود که اصطلاحا سیمان مسلح شود. وقتی بتن مسلح می‌شود نیروی کششی آن افزایش می‌یابد، استحکام آن بالا می‌رود و باعث می‌شود نیمکت بتنی در برابر سرما، گرما، پوسیدگی، وزن زیاد و حتی زلزله مقاوم باشد و دچار شکستگی و فرسایش نشود. یکی از تفاوت‌های مهم در کیفیت، همین مسلح کردن بتن است. گاهی سازنده‌ها برای پایین آوردن قیمت، از حجم کمی میلگرد و فلز استفاده می‌کنند که در ظاهر مشخص نمی‌شود اما بعد از کمی استفاده ضعف‌های آن نمایان می‌گردد.

تسا سنگ با بیش از 15 سال تجربه در زمینه سازه‌های بتنی این مطلب را به خوبی می‌داند که کیفیت یک سازه بتنی باعث رضایت مشتری خواهد بود، بنابراین مهندسان این شرکت تمام تلاش خود را می‌کنند تا با استفاده از بهترین متریال و دستگاه‌های بروز و پیشرفته جهان بالاترین کیفیت را فراهم کنند و با اطمینان خاطر محصول خود را ضمانت می‌کنند. ما برای ساخت نیمکت‌های بتنی از مواد مواد شیمیایی و پلیمری خاصی بهره می‌بریم تا بالاترین کیفیت را به شما عرضه کنیم.

انواع نیمکت‌های بتنی طرح سنگ

نیمکت‌های بتنی طرح سنگ

این نیمکت ها به چند دسته تقسیم می‌شوند.

نیمکت‌ها در فضاهای مختلف کاربردهای مختلفی دارند و متناسب با آن طراحی و ساخته می‌شوند. امروزه نیمکت‌های بتنی را در طرح‌ها و سبک‌های مختلفی روانه بازار میکنند اما به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • نیمکت‌های پشتی دار
  • نیمکت‌های بدون پشتی

نیمکت‌های پشتی دار معمولا در فضاهایی استفاده می‌شود که زمان استراحت بر روی آن زیاد است مثل پارک ها یا باغ‌های شخصی. اما در مکان‌های پر رفت و آمد که عابران پیاده می‌خواهند نفس تازه کنند و خستگی راه را کم نمایند، معمولا نیمکت‌ها تکیه‌گاه ندارند.

اما از لحاظ شکل ظاهری طرح‌های مختلف دارند:

تفاوت نیمکت بتنی طرح سنگ و نیمکت سنگی

  1. نیمکت بتنی ساده:

عمومی‌ترین نوع نیمکت‌های بتنی، طرح ساده آن است که به علت نداشتن هزینه طراحی و سادگی آن نسبت به سایر مدل‌ها قیمت پایین‌تری دارد. در فضاهای عمومی مثل پیاده روها بیشتر استفاده می‌شود.

  1. نیمکت بتنی خمیده:

این مدل به صورت نیم دایره طراحی شده است و برای استفاده در فضاهای شهری با طراحی‌های خاص کاملا مناسب است.

  1. نیمکت بتنی طرح سنتی:

این مدل از نیمکت‌ها به گونه‌ای طراحی شده اس

ت که در قسمت تکیه‌گاه آن از نقوش اسلیمی و سنتی بهره برده‌اند.

  1. نیمکت بتنی پایه گرد:

از اشکال زیبا و دوست داشتنی طبیعت شکل کره می‌باشد. طراحان صنعت مبلمان شهری با الهام گرفتن از این موضوع نیمکت‌هایی را طراحی کرده اند که پایه کروی دارند.

  1. نیمکت بتنی طرح کلاسیک:

می‌توان گفت جدیدترین حالت طراحی به صورت کلاسیک است. درواقع طراحی به سبک شما. شما می‌توانید با توجه به نیازی که دارید طرح خود را ارائه دهید و با امکان سنجی مهندسان کارخانه تسا سنگ نیمکت خود را داشته باشید. یکی از جدیدترین مدل‌های کلاسیک که با استقبال زیادی روبه‌رو شده است نیمکت طرح سنگ می‌باشد. که ما در ادامه به تحلیل آن می‌پردازیم.

نیمکت بتنی طرح سنگ بخریم یا نیمکت سنگی؟

نیمکت سنگی و نیمکت بتنی طرح سنگ در واقع دو مدل از مبلمان شهری هستند که ظاهری نسبتا یکسانی دارند اما باطنی متفاوت. نیمکت سنگی زیباست؛ سنگ طبیعی زیبایی منحصر به فردی دارد مخصوصا اگر از جنس مرمر باشد، روح طبیعت در آن است اما:

  • قیمت بالایی دارد.
  • استحکام زیادی ندارد: چون اصولا سنگ حالت شکنندگی دارد و در برابر ضربات آسیب پذیر است.
  • ترمیم آن کار ساده ای نیست.
  • جابجایی آن به علت همین خاصیت شکنندگی دشوار است و نیاز به تخصص دارد.
  • تنوع رنگ در آن کم است.
  • فرایند ساخت آن زمانبر است مخصوصا اگر طرح خاصی را مد نظر داشته باشید.
  • به علت داشن محدودیت‌های سنگ طبیعی هر طرح و مدلی را نمی‌توان بر روی آن پیاده کرد.

    نیمکت سنگی طرح رومی

در مقابل صندلی طرح سنگ شاید روح طبیعت در خود نداشته باشد اما با تنوع رنگ و طرح خود به محیط طبیعی شما جان تازه ای می‌بخشد چون:

  • سیمان کالایی ارزان است و مسلح کردن آن هزینه گزافی ندارد پس قیمت مناسبی خواهد داشت.
  • نیمکت طرح سنگ به علت به کار رفتن فلز در داخل خود از استحکم بالایی برخوردار است که همین امر باعث می‌شود، شما در جابجایی آسایش خاطر بیشتری داشته باشید.
  • ترمیم یک نیمکت بتنی کار ساده و کم هزینه‌ای می‌باشد.
  • شما می‌توانید نیمکت طرح سنگ را در رنگ‌های مختلف سفارش دهید. سبز، آبی، فیروزه ای، قرمز، خاکی و…
  • فرایند ساخت نیمکت طرح سنگ بسیار کوتاه تر است از نیمکت سنگی.
  • به علت انعطاف پذیری بتن و فلز طرح‌ها و مدل‌های ساخته شده با آن بسیار متنوع می‌باشد.

مزایا و ویژگی‌های ممتاز نیمکت طرح سنگ چیست؟

مبلمان طرح سنگ علاوه بر اینکه فضای شما را زیبا جلوه می‌دهد مزیت‌های زیادی هم دارد که آن را از سایر مبلمان‌های شهری ممتاز می‌کند:

نصب آسان: این نیمکت‌ها که پیش ساخته هستند بدون اینکه پیش نیاز خاصی لازم داشته باشند به راحتی نصب می‌شوند.

داشتن رنگی ثابت و ماندگار: رنگ آمیزی با موادی که رطوبت را از خود عبور می‌دهد و باعث می‌شود در فصول مختلف بتن به راحتی منبسط و منقبض شود تا دچار ترک خوردگی نگردد.

قابلیت شست و شو: مبلمان شهری به علت استفاده زیاد و آلودگی‌های محیطی نیاز به شست و شو دارند. نیمکت طرح سنگی به راحتی با مواد شوینده شسته و تمییز می‌گردد.

امنیت از نظر سرقت: حتی نیمکت یک نفره طرح سنگ آنقدر سنگین هست که امکان جابجایی توسط سارقین وجود ندارد.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی: نیمکت طرح سنگ کارخانه تسا سنگ با استفاده از فناوری‌های بروز دنیا با موادی ساخته می‌شود که در برابر محلول‌های شیمیایی و عوامل مخرب محیطی کاملا مقاوم است و تغییری در آن به وجود نمی‌آید.

مصونیت در برابر حوادث طبیعی: مبلمان بتنی در برابر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله مقاومت قابل قبولی دارند و در مقایسه با چوب، فلز و سنگ استحکام بالاتری دارند.

عمر بالا: به علت ویژگی‌هایی که بیان کردیم این مدل از مبلمان شهری عمر بالایی دارد و همین امر باعث می‌شود خرید آن مقرون به صرفه باشد مخصوصا برای خرید تیراژ بالای سازمانها.

هزینه نگهداری پایین: هزینه تعمیر و نگهداری یکی از هزینه‌های سربار هر سازمانی می‌باشد که هر اقدامی در جهت کم کردن این هزینه بسیار سودمند است. نیمکت طرح سنگ هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایینی دارد.

معایب نیمکت طرح سنگ چیست؟

هر محصولی برای این که مزایای خوبی داشته باشد، معایبی هم پیدا می‌کند مثلا برای اینکه نیمکت طرح سنگ استحکام بالایی داشته باشد، وزن آن به خاطر چگالی بتن

مزایا و معایب نیمکت طرح سنگ

زیاد می‌شود و حمل و نقلش توسط کارگران به سختی انجام می‌گیرد. عیب دوم این مدل هم سختی و سفت بودن نشیمنگاه آن می باشد. البته استفاده از روکش‌هایی از جنس چوب، فایبر گلاس و… این مشکل را حل می‌کند.

نیمکت سنگی طرح رومی 

امروزه استفاده از نمای رومی در ساختمان‌ها بسیار رواج پیدا کرده و به طبع آن دکوراسیون فضای محوطه خارجی هم باید با آن سنخیت داشته باشد. یکی از جدیدترین مدل‌ها نیمکت سنگی طرح رومی می‌باشد. این مدل که الهام گرفته از تخت‌های پادشاهی روم باستان است زیبایی خاصی به فضای شما می‌دهد. استفاده از میز و صندلی طرح روم باستان متناسب با معماری ساختمان، انتخابی هوشمندانه می‌باشد. همچنین استفاده از آن در آلاچیق‌ها و فضاهای باغی و ییلاقی مرسوم است.

قیمت نیمکت بتنی طرح سنگ 

قیمت نیمکت بتنی طرح سنگ چگونه محاسبه می‌شود؟ تعیین قیمت این نوع محصولات به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. طرح، متریال، ارتفاع، طول سطح نشیمنگاه و… همه این عوامل قیمت نیمکت طرح سنگ را تغییر می‌دهند اما شما می‌توانید به سادگی با یک پیام یا تماس تلفنی از راهنمایی همکاران ما بهره ببرید و با توجه به نیاز خود قیمت محصول را بدست آورید.

خرید از تسا سنگ

محصولات بتنی مانند سایر کالاها نیستند، کیفیت، دوام و مانگاری بالا مهمترین فاکتورهای یک انتخاب درست می‌باشد. زیبایی محصول در سطح بعدی قرار می‌گیرد. تصور کنید شما مامور خرید مبلمان یک پارک هستید و برای اینکه فضای پارک را زیبا کنید، فارغ از کیفیت فقط به زیبایی و قیمت ارزان توجه می‌نمایید، محصولات را خریداری می‌کنید و مورد تشویق کارفرما می‌شوید. اما با گذشتن مدت زمانی نه چندان طولانی مبلمان دچار فرسایش می‌شود و صلاحیت کاری شما زیر سوال می‌رود.

تسا سنگ با بکار گیری مهندسان مجرب و با تجربه به همراه دستگاه‌های پیشرفته و به روز دنیا، محصولات بتنی خود را تولید می‌کند و به شما اطمینان می‌دهد؛ هنر و کیفیت در تولیدات ما تلفیق شده است.

تعهدات شرکت تسا سنگ به مشتریان خود:

  • ضمانت ده ساله کیفیت
  • عمل به تعهدات زمانی
  • کیفیت در حد استانداردهای بین المللی
  • تلفیق خلاقیت و نوآوری در تولید محصولات

برای یک خرید ایده‌آل کافیست با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *