تفاوت ها و مزیت های بی نظیر تولیدات تساسنگ نسبت به سایر محصولات بازار
سنگ نما بتنی چیست؟ انواع سنگ نمای سیمانی، ویژگی ها، مزایا و کاربردها

سنگ نما بتنی چیست؟ انواع سنگ نمای سیمانی، ویژگی ها، مزایا و کاربردها

سنگ نما بتنی چیست؟

تا کنون فکر کرده اید که ساختمان‌ها و پروژه‌هایی که با نماهای زیبا وباشکوه خودنمایی می‌کنند، چگونه ساخته شده اند؟ قطعاً در ساخت این نماها ذوق و سلیقه معماران است که بیش از هرچیزی به چشم می‌آید و وقتی این ذوق و سلیقه با محصولات با کیفیتی همچون سنگ نمای بتنی با کیفیت ترکیب می‌شود، چنین نماهای زیبا و وصف ناشدنی را می‌سازد. هرچه کیفیت ساخت سنگ نما و مواد اولیه استفاده شده در ساخت آن بیش‌تر باشد، نتیجه نهایی چشم‌نوازتر و زیباتر خواهد شد. مجموعه‌های معتبر و با سابقه همچون شرکت تسا سنگ، این سنگ نماها را با بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه می‌سازند و امکان ساخت نماهایی باشکوه و خیره‌کننده برای پروژه‌های ساختمانی را فراهم می‌کنند.

تاریخچه سنگ نمای بتنی

اولین استفاده از سنگ نماهای بتنی و سیمانی به سال‌ها پیش و خرابی‌های به‌بار آمده ناشی از جنگ جهانی اول بازمی‌گردد. در آن در زمان شهرها و مناطق مسکونی، ساختمان‌های زیادی دچار خرابی شدند و این امر روی ظاهر شهرها تاثیر بسیاری داشت. در آن دوران کشورها برای اصلاح و تعمیر این خرابی‌ها به فکر چاره افتادند. اما موضوع این بود که نمی‌توانستند از هر مصالحی استفاده کنند، زیرا موضوعاتی چون ظاهر مناسب نما، سرعت کار و هزینه به‌صرفه برای آن‌ها مطرح بود‌. پس از مدت‌ها هم‌اندیشی و تفکر معماران، سنگ نمای بتنی، بهترین و کارآمدترین روش شناخته و اولین تایل بتنی نما با هزینه مناسب برای کشورهای جنگ‌زده ساخته شد. طی سال‌های متوالی این سنگ نماها و مواد اولیه موجود در آن‌ها به‌روز شد و سنگ نماهای سیمانی با شکوه و زیبای امروزی پدید آمدند.

نمای بتنی
نمای بتنی

معرفی سنگ نمای سیمانی

سنگ نمای بتنی یا همان سنگ نمای سیمانی، ساخته شده از مواد اولیه طبیعی همچون سیمان، سنگ مرمریت، سنگ تراورتن و… بوده و به عنوان نمای ساختمان، محوطه‌سازی ساختمان، تایل بتنی نما و… استفاده می‌شود. این محصولات امروزه در بازار و در بین معماران و طراحان دکوراسیون، جایگاه بسیار ویژه‌ای پیدا کرده‌ و جایگزین بسیار خوبی برای سنگ‌های طبیعی محسوب می‌شوند. سنگ نمای سیمانی، نسبت به سنگ طبیعی مزایای بسیاری داشته و افزودنی‌هایی دارند که مقاومت آن‌ها را چند برابر می‌کند. در صورتی که به این سنگ‌ها، مواد نانو و مواد پلیمری اضافه شود، سنگ پلیمری نما به دست می‌آید که نوعی سنگ بتنی ارتفاء یافته نسبت به سنگ نمای سیمانی محسوب می‌شود. این نوع مصنوعات پر کاربرد، عایق بوده و سرما، گرما و صوت را به راحتی از خود عبور نمی‌دهند و آسایش و رفاه را برای ساکنان ساختمان فراهم می‌کنند‌.

سنگ نمای پلیمری چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی و مطالعات فراوان در زمینه بهبود یافتن ویژگی‌های سنگ نمای سیمانی، متخصصان این زمینه به ساخت سنگ نمای پلیمری روی آوردند. ساختمان‌های بتن نما و با شکوه اکثراً از این نوع سنگ نما ساخته شده اند. برای ساخت این محصول، سیمان، پودر سنگ، رزین، سیلیس و مواد نانو و پلیمری استفاده می‌شود. بنابراین ساخت سنگ نما بتنی_پلیمری، نوعی فرایند پلیمریزاسیون و جدید بوده که در همه شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده مصنوعات بتنی، امکان انجام آن وجود ندارد. این مصنوعات مقاومت بسیاربالاتری نسبت سنگ نمای سیمانی معمولی دارند و فشار بیش‌تری را می‌توانند تحمل کنند‌. این محصولات ظاهر کاملا صاف و یکدستی دارند و از لحاظ زیبایی، رقابت تنگاتنگی را با سنگ‌های طبیعی دارند.

سنگ نمای پلیمری
سنگ نمای پلیمری

انواع سنگ نمای سیمانی

سنگ‌‌ نمای بتنی در دو نوع بسیار پرکاربرد وجود دارد که بر اساس شرایط و درخواست مشتری، انتخاب و تحویل داده خواهد شد. نوع اول سنگ نمای پیش ساخته است که از قبل آماده بوده و مشتری با مشاهده نمای آن و در نظر گرفتن شرایط سازه خود، یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند‌. در نوع دوم، مشتری درخواست یک طرح جدید و خاص را دارد و با پرداخت هزینه بیش‌تر طرح سنگ نمای مورد نظر خود را سفارش می‌دهد. در شرکت تساسنگ، هم سنگ نماهای بتنی پیش ساخته و هم سنگ نماهای سفارشی، کاملاً اصولی و با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند و انتخاب هر کدام از آن‌ها، کاملاً متناسب با سلیقه و شرایط پروژه مشتری خواهد بود.

مراحل ساخت سنگ نمای بتنی

برای تولید و ساخت سنگ نمای بتنی قوانین خاصی وجود دارد که میزان اختلاط و نسبت هریک از مواد را تعیین می‌کند. برای تولید این مصنوعات ابتدا مصالحی چون سیمان، شن، ماسه، روان کننده، رنگ، رزین، آب و… را به ترتیبی خاص و به آرامی درون دستگاه مخلوط کننده می‌ریزند. پس از اینکه مواد کاملاً یکدست و همگن شد، بتن به‌دست آمده را در از دستگاه خارج و در قالب‌های مورد نظر می‌ریزند. سپس به قالب‌ها نوعی ویبره یا شوک وارد می‌شود تا حباب‌ها از بین رفته و سطح آن هموار شود. اکنون مواد آماده انتقال به کوره هستند تا پس از ۲۴ ساعت برای تحویل به مشتری حاضر شوند.

ویژگی های سنگ نمای بتنی

همان‌طور که گفته شد، سنگ نمای بتنی دارای برتری‌های زیادی نسبت به سنگ‌های طبیعی است. این ویژگی‌ها و برتری‌ها، مربوط به مواد و افزودنی‌هایی بوده که طی مراحل اختلاط بتن به آن اضافه می‌شوند. از جمله این مواد، رزین و سیلیس بوده که باعث می‌شود سنگ نمای سیمانی مقاومت زیادی پیدا کند. این محصول، جذب آب زیادی ندارد، بنابراین هنگام بارش‌های جوی دچار فرسایش زیادی نخواهد شد و تا سال‌ها بدون تغییر و در نهایت زیبایی، ظاهر اولیه خود را حفظ می‌کند‌.

اگر مواد پلیمری به بتن اولیه سنگ نما اضافه شود، این ویژگی‌ها چند برابر شده و مقاومت آن بیش‌تر خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های سنگ نمای بتنی، طرح پذیری بالا و تنوع رنگ است. رنگ‌های مورد استفاده در این محصولات از رنگ‌های با کیفیت و طبیعی بوده و گاهاً از اکسید آهن برای رنگ کردن آن‌ها استفاده می‌شود‌. در تایل بتنی نما، وزن نهایی بسیار پایین بوده و این موضوع میزان ایمنی ساختمان را افزایش می‌دهد.

حمل‌و‌نقل سنگ‌ها همیشه از نگرانی‌های خریداران این مصنوعات است. باید گفت که سنگ نمای بتنی برخلاف سنگ نمای طبیعی با برخورد به موانع، به راحتی دچار آسیب و سایش نخواهد شد. از طرفی وزن سبک و بسیار مناسبی که دارد، امکان حمل‌و‌نقل بی دردسر آن را فراهم کرده و خیال فروشنده و مشتری از هر نظر راحت خواهد بود. کلیه این ویژگی‌ها در کنار هم موجب بالا رفتن طول عمر محصول شده و ظاهر آن حتی با گذشت سال‌ها، تغییر نخواهد کرد.

تایل بتنی نما
تایل بتنی نما

مزایای خرید سنگ نمای بتنی

  • قیمت پایین‌تر از سنگ‌ نمای طبیعی
  • ظاهر بسیار زیبا و یکدست
  • ماندگاری فوق‌العاده
  • چسبندگی بسیار خوب
  • ضد حریق
  • مقاومت بالا در برابر فشار و سایش
  • مقاوم در برابر ناپایداری‌های جوی مثل برف و باران
  • عدم واکنش زیاد نسبت به سرما و گرمای هوا
  • مقاومت گرمایی بالا تا ۸۰ درجه سانتی‌گراد
  • درصد جذب آب کم نسبت به سنگ طبیعی
  • وزن مناسب و افزایش ایمنی ساختمان
  • عایق حرارتی در برابر سرما و گرما
  • رنگ پذیری بالا
  • امکان ایجاد انواع طرح
  • حمل‌و‌نقل آسان

کاربرد های سنگ نمای بتنی

با اینکه سنگ‌های بتنی، مصنوعی هستند اما با توجه به ویژگی‌های خاص آن‌ها، کاربردهای متفاوتی دارند و در هر کدام از این جایگاه‌ها، کارایی بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. بیش‌ترین استفاده این مصنوعات در ساخت سنگ نمای بتنی است اما در سایر مکان‌های سازه همچون محوطه‌سازی، نمای داخلی، کف‌پوش و… نیز به وفور استفاده می‌شوند. گوشه‌ای از کاربردهای این مصنوعات عبارتند از:

  • ساخت نمای بیرونی سازه‌ها
  • ساخت نمای داخلی پروژه‌ها ساختمانی
  • طراحی دکوراسیون و محصولات تزئینی بتنی
  • سنگ‌فرش حیاط یا داخل ساختمان
  • سنگ فرش پارک و خیابان
  • ایحاد حائل و دیوار بتنی
  • ساخت راه‌پله بتنی
  • پوشش روی دیوار و ایجاد تزئینات بتنی
  • ساخت آلاچیق
  • ساخت آب‌نما و…
کاربرد سنگ نمای بتنی
کاربرد سنگ نمای بتنی

قیمت سنگ نمای سیمانی

برای ساخت یک ساختمان بتن نمای زیبا و خیره‌کننده، قطعاً هزینه‌ زیادی می‌شود. علی‌الخصوص اگر استفاده از سنگ طبیعی برای نمای ساختمان و فضا‌سازی مد‌نظر باشد. سنگ نمای سیمانی یا بتنی، هزینه بسیار کم‌تر و در عین حال مقاومت بیش‌تری از سنگ طبیعی دارند. قیمت پایین‌تر این مصنوعات بتنی، تاثیر منفی بر ظاهر آن‌ها ندارد و باعث برتری ظاهر سنگ طبیعی از سنگ نمای مصنوعی نخواهد شد. قیمت این محصولات، ممکن است از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت باشند. عیار بتن مورد استفاده و کیفیت مواد اولیه ساخت ملات، در تعیین قیمت بسیار موثر خواهد بود. در درجه اول، هنگام انتخاب و مقایسه قیمت، بهتر است به کیفیت محصول توجه تا طول عمر و همچنین ظاهر آن، کاملاً مناسب باشد و در طول استفاده نیاز به تعمیر و اضافی نباشد.

خرید سنگ نمای بتن

بهترین چیز قبل از خرید هر محصولی، داشتن اطلاعات درست و کافی درمورد آن است. این موضوع برای زمانی که به‌دنبال خرید محصولی مناسب برای نمای ساختمان خود هستید نیز صدق می‌کند. داشتن اطلاعات کافی درمورد سنگ نمای طبیعی و سنگ نماهای مصنوعی همچون سنگ نمای پلیمری و سنگ نمای سیمانی، می‌تواند به شما در انتخاب این محصولات کمک کند. با مطالعه برتری‌های سنگ نمای بتنی، قطعا انتخاب شما نمای سنگ طبیعی نخواهد بود و سنگ مصنوعی را ترجیح می‌دهید. پس از انتخاب سنگ مصنوعی، باید متناسب با سازه و دکوراسیون مدنظرتان، رنگ بتن و طرح مورد نظر را انتخاب کنید. برای این کار، حتماً با کارشناس مربوطه مشورت نمایید تا بتوانید براساس شرایط خود، بهترین انتخاب را انجام دهید.

بهترین جا برای خرید سنگ نمای بتنی کجاست؟

همان‌طور که اشاره شد، سنگ نمای بتنی، جایگزینی با ویژگی‌های اصلاح شده برای سنگ نمای طبیعی است که می‌تواند در قسمت‌های مختلف ساختمان، به‌خصوص در نمای بیرونی ساختمان استفاده شود و طرح‌های زیبایی به جا بگذارد. هرچه این مصنوعات با کیفیت بالاتری ساخته شوند، طول عمر بالاتر و ظاهر جذاب‌تری خواهند داشت. نکته مهمی که در این زمینه مطرح بوده، انتخاب یک مرکز معتبر برای خرید چنین محصولاتی است تا محصول با کیفیت و درجه یک، به دست شما برسد. تساسنگ با بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه ساخت مصنوعات بتنی و سنگ نمای سیمانی، گزینه کاملاً قابل اعتمادی برای کارفرمایان پروژه‌های ساختمانی خواهد بود. در این مجموعه از بهترین‌ مواد اولیه برای تولید محصول استفاده می‌شود و عیار بتن پایه، از محصولات موجود در بازار بیش‌تر است. بنابراین کیفیت نهایی سنگ نماهای سیمانی ساخته شده در این مجموعه بالاتر بوده و در طی این سال‌ها، همواره رضایت مشتریان را در پی داشته است.

برای خرید و سفارش محصولات پیش ساخته یا سفارشی، فقط کافی است که با مجموعه تماس برقرار کنید تا از مشاوره تخصصی کارشناسان تساسنگ بهره‌مند شوید و بهترین محصول را متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *