تفاوت ها و مزیت های بی نظیر تولیدات تساسنگ نسبت به سایر محصولات بازار
انواع تایل بتنی و اکسپوز سه بعدی؛ ویژگی ها و روش اجرا و نصب

انواع تایل بتنی و اکسپوز سه بعدی؛ ویژگی ها و روش اجرا و نصب

تایل بتنی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تایل بتنی یکی از پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی نوین می‌باشد. شاید واژه تایل کمی برای شما غریبه باشد اما تایل بتنی در واقع همان موزاییک با قطر بالاست که در کفپوش ساختمان‌ها، مسیرهای تردد و… استفاده می‌شود. با پیشرفت صنعت ساختمان سازی نیازها و خلاء‌های جدیدی ایجاد شد که صنایع وابسته به خود را وارد چالش کرد. یکی از این چالش‌ها نیاز به داشتن یک نمای صاف و صیقلی با استحکام بالا بود. تایل بتن اکسپوز این نیاز را برطرف کرد.

بتن علاوه بر بهبود عملکرد و استقامت بنا می‌تواند ظاهر بنا را هم بهبود ببخشد. امروزه بتن در شکل‌ها، بافت‌ها و رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شود. با پیشرفت علم شیمی و تزریق مواد مختلف در فرایند تولید، قابلیت‌های جدیدی در بتن تولیدی ایجاد شد. جدیدترین و پرطرفدارترین نوع بتن، اکسپوز می‌باشد.

ما در این مقاله راجع به تایل‌های بتنی با شما صحبت می‌کنیم. مزایا و معایب آنها را بازگو می‌نماییم و مواردی که می‌توان از آنها استفاده کرد را بیان می‌کنیم. راجع به طرح‌های متنوع و نحوه نصب آنها اطلاعات کافی در اختیار شما می‌گذاریم. با تسا سنگ همراه باشید تا زیر و بم پانل‌های بتنی را به طور کامل بشناسید.

تایل بتنی در واقع صفحات بتنی است که در کارخانه به صورت پیش ساخته تولید می‌گردد و بعد از تضمین کیفیت روانه بازار می‌شود. بهترین نوع این پانل‌ها از بتن اکسپوز ساخته می‌شود. تایل‌های بتنی امروزه در ابعاد متفاوت، رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت تولید می‌شود. به همین علت می‌توان گفت در تمام ساختمان قابل استفاده است. در جایی به عنوان کفپوش‌ و در جایی دیگر به عنوان نمای بیرونی ساختمان.

ویژگی های تایل و پانل بتن اکسپوز

  تایل اکسپوز سه بعدی 

به علت داشتن ویژگی‌های منحصر به فردی که بتن اکسپوز دارد استفاده از آن در ساخت تایل‌های بتنی بسیار محبوب است. بتن اکسپوز از ترکیب آب، شن، ماسه و سیمان پرتلند ساخته می‌شود. در ساخت این نوع بتن از الیاف پلیمری و ترکیبات طبیعی استفاده می‌شود که آن را با بتن کلاسیک متمایز می‌کند. با استفاده از انواع ژل‌های روان کننده میزان آب آن را کاهش می‌دهند که این امر باعث افزایش استحکام آن می‌گردد.

در ادامه به ویژگی‌های پانل بتن اکسپوز اشاره می‌کنیم:

  • بتن اکسپوز دارای سطحی براق و صیقلی می‌باشد به همین جهت پانل بتنی برای نمای بیرونی ساختمان بسیار مناسب است.
  • این بتن طیف رنگ خاکستری دارد اما قابلیت رنگ‌پذیری آن بسیار بالاست.
  • پانل بتنی اکسپوز در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود.
  • جذب آب کمی دارند.
  • به آسانی نصب می‌شوند.
  • با محیط ‌زیست سازگار هستند.
  • نسبت به پنل بتنی ساده سبک‌تر است.
  • شست و شوی این تایل بتنی بسیار آسان است.
  • عایق صوت و حرارت می‌باشد.
  • در برابر رطوبت، یخ‌زدگی و آتش‌سوزی مقاوم است.
  • قیمت مناسبی دارد.
  • از نظر ظاهری جذابیت بصری دارد.

کاربردهای تایل بتن اکسپوز؛ این پنل ها در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

تایل بتنی چون سطحی صاف و صیقلی دارد برای نمای بیرونی ساختمان مناسب است چون دیگر نیازی به تغییر آن نیست و به تنهایی نمای ساختمان شما را شیک و جذاب می‌کند. البته امروزه تنها در نمای خارجی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ در نمای داخلی ساختمان، کف، دیوارها و پله هم قابل استفاده است.

انواع طرح های تایل اکسپوز

در اینجا چند طرح‌ جدید که در ساخت تایل‌های بتنی به کار می‌رود به شما معرفی می‌کنیم:

طرح چوکو: این مدل که برای طراحی در فضاهای مدرن استفاده می‌شود به صورت مربعی برجسته در اندازه 30 سانتی متری طراحی شده است. رنگ‌های آن عبارتند از: طلایی، نقره‌ای، مسی، سیاه، سفید و خاکستری.

طرح بلاک: چون تایل‌های این مدل ضخامت‌های متفاوتی دارند بعد از نصب ظاهری سه بعدی پیدا می‌کنند که بسیار جذاب و دیدنی می‌باشد. از این تایل در نمای داخلی و بیرونی می‌توان استفاده کرد.

طرح هرمی: همان طور که از اسم آن مشخص است این تایل‌ها به صورت هرم طراحی شده‌اند که محبوبیت زیادی در بین معماران دارد و در رنگ‌های سفید، سیاه و طوسی عرضه می‌شود.

طرح فازی: این طرح با شکل جذابی که دارد نما داخلی یا بیرونی را به صورت مدرن جلوه می‌دهد. ابعاد این تایل هم 30 سانتی متر می‌باشد.

طرح ترای انگل: اگر در نصب این طرح دقت لازم را داشته باشید و از نور هم کمک بگیرید مطمئنا فضای خاصی را خواهید ساخت.

طرح رامبو: این مدل که به تازگی طراحی شده است به صورت ذوزنقه‌های کوچکی در کنار هم قرار می‌گیرد.

طرح کپیتون: این طرح زیبا در رنگ‌های سفید، مشکی و طوسی عرضه می‌شود. شکل آن به صورت مربع‌های محدبی است که دایره‌های کوچکی در آن به کار رفته است.

طرح پریسما: این مدل سه بعدی به صورت منشور طراحی شده است که می‌توانید همراه با نور پردازی فضای محیط را بسیار زیبا و جذاب کنید.

طرح چوب و بتن: یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین طرح‌ها استفاده از چوب در بتن است. بتن طبع سرد و خشنی دارد که گرمی و نرمی چوب آن را متعادل می‌کند. استفاده از این طرح در منازل بسیار رواج دارد.

این تایل‌‌های بتنی دیواری را در طرح‌های دیگری مانند دو سوراخ، چهار سوراخ، شیاردار و… تولید می‌کنند.

تایل بتنی دیواری چیست؟

تایل بتنی دیواری

تایل بتنی دیواری همان دیوارپوش بتنی می‌باشد که از آن برای ساخت یک فضای کلاسیک و مدرن استفاده می‌شود. یک کافی شاپ یا یک بوتیک لباس با این پوشش بتنی بسیار خاص خواهد بود. شما می‌توانید اجزای دکوراسیون خود را مطابق با دیوارهای بتنی ست نمایید و فضایی خاص را برای مشتریان خود فراهم کنید. چون در ساخت این فرآورده بتنی از الیاف پلیمری استفاده شده است به آن تایل بتنی الیافی هم می‌گویند.

این تایل‌های بتنی دیواری به دو فرم مسطح و سه بعدی تولید می‌شوند که شما می‌توانید متناسب با فضای خود از آنها استفاده نمایید. دیوارپوش‌های سه بعدی که به تازگی در صنعت معماری استفاده می‌شود، حالت دیوار را از یک دست بودن خارج می‌کند و روح تازه‌ای به آن می‌بخشد.

این تایل‌های بتنی خاصیت ضد خش و ضد ضربه دارند. عایق برودتی هستند و با توجه به ویژگی‌هایی که دارند می‌توان از آنها در نمای بیرونی و داخلی بهره برد. رنگ طبیعی این دیوارپوش‌ها طیف طوسی می‌باشد اما چون سطح صاف و صیقلی دارند، شما می‌توانید آنها را به رنگ‌های دلخواه خود رنگ آمیزی نمایید.

روش اجرا و نصب تایل‌های بتنی

روش اجرا و نصب تایل‌های بتنی چگونه است؟ پانل‌های بتنی یکی از مقاوم‌ترین و محبوب ترین مصالح سختمانی درصنعت ساخت و ساز می‌باشد. اما برای داشتن یک نمای زیبا و بدون نقص نحوه نصب این تایل‌ها هم بسیار حائز اهمیت می‌باشد. عواملی که در نصب تاثیرگذار هستند عبارتند از: جنس دیوار، ابعاد دیوار، ایمنی و عوامل محدود کننده فضا. روش نصب پانل‌های بتنی در ساختمان به سه روش انجام می‌شود:

  1. روش نصب با چسب:

در این حالت تایل‌ها را مانند نصب کاشی و سرامیک با چسبی مخصوص به یک دیگر می‌چسبانند. این روش سرعت و راحتی بالایی دارد ولی در مواقعی که وزن‌ پانل‌ها زیاد باشد یا ارتفاع بالا باشد و امنیت یکی از فاکتوهای مهم باشد، توصیه نمی شود.

  1. روش نصب به صورت خشک:

روش خشک یعنی بدون استفاده از هیچ ماده ای تایل‌ها را در کنار یک دیگر قرار می‌دهند. در این روش با استفاده از پروفیل کشی فرایند نصب انجام می‌شود. استفاده از زیرسازی فلزی مانند پیچ، استفاده از زیر سازی فلزی و چسب مگا استون یا زیرسازی توسط آجر و پیچ روش‌های رایج در نصب خشک هستند.

  1. نصب توسط دوغاب:

همه ما با این روش سنتی آشنا هستیم. در این روش با ساختن دوغابی  که از مخلوط شدن آب با سیمان سیاه، سیمان سفید، چسب بتن و ماسه ساخته می‌شود، پانل‌ها را نصب می‌کنیم. ضخامت در این حالت باید حداقل سه سانتی متر باشد. همین امر باعث می‌شود فضای نهایی ما کمی کوچکتر شود و از طرفی وزن سازه نهایی افزایش می‌یابد.

بزرگترین عیب تایل بتنی حساس بودن نصب آن است. اگر نصاب مهارت کافی نداشته باشد یا از مواد با کیفیت استفاده نکند، یا نتیجه کار از همان ابتدا قابل قبول نیست یا بعد گذشت زمان کمی پانل‌ها شکسته یا فرو می‌ریزد.

قیمت تایل بتنی

قیمت فروش این تایل‌ها با توجه به ابعادی که مد نظر شماست و تعداد آن متغیر است. مورد دیگری که در قیمت تاثیر می‌گذارد کیفیت کار می‌باشد. استفاده از مواد درجه یک در تولید بتن، اضافه کردن مکمل‌های مختلف در فرایند تولید و اختلاط، استفاده از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته و… کیفیت محصول نهایی را تضمین می‌کند.

قیمت نصب و اجرای تایل بتنی در شرکت تسا سنگ بسیار مناسب و رقابتی می‌باشد. معمولا نصب این تایل‌ها با چسب و تزریق مکمل‌های خاص بتن انجام می‌شود، البته بعد از اتمام کار نصاب باید بین شیارها را با پود بند کشی پر کند. بعضی ار نصاب‌ها برای اینکه رج بندی کار به صورت یک دست و منظم باشد از صلیب استفاده می‌کنند. همه این موارد در قیمت نهایی تایل و نصب آن تاثیر گذار می‌باشد.

چون ما تولید کننده در مقیاس بزرگ هستیم و با همکاری مهندسان خبره محصولات را طراحی و تولید می‌نماییم با کم کردن هزینه‌های اضافه و افزایش کیفیت محصول به شما اطمینان می‌دهیم قیمت‌های ما کاملا منصفانه خواهد بود. شما می‌توانید برای مشاوره رایگان با همکاران ما تماس بگیرید.

خرید تایل بتنی؛ پنل های اکسپوز را از کجا تهیه کنیم؟

کارخانه تسا سنگ با تجربه زیادی که در زمینه ساخت و نصب تایل بتنی پیش ساخته دیوار و کف دارد بهترین گزینه برای همکاری با شما مهندسان و معماران عزیز می‌باشد. ما از یک طرف تکنولوژی های به روز دنیا را از انگلستان و روسیه تهیه کرده‌ایم و از طرف دیگر با به کار گیری طراحان و مهندسان با تجربه و خلاق، محصولاتی با کیفیت و جدید را روانه بازارهای بین المللی می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *