تفاوت ها و مزیت های بی نظیر تولیدات تساسنگ نسبت به سایر محصولات بازار
انواع مبلمان شهری پیش ساخته بتنی؛ کاربردها، مزایا و معایب

انواع مبلمان شهری پیش ساخته بتنی؛ کاربردها، مزایا و معایب

مبلمان شهری پیش ساخته بتنی

مبلمان شهری بتنی یکی از المان های زیبا سازی و مدرن سازی فضای شهری به شمار می‌رود که در این مقاله قصد داریم پیرامون با یکدیگر بحث و گفت و گو داشته باشیم. می‌توان گفت که این مبلمان نمادی از هویت و نوآوری های شهر است که تاثیر بسزایی روی متمایز نشان دادن زیبایی شهر دارد. در حقیقت تفاوت این المان ها و همچنین رنگ ها و اشکال متفاوتی که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کنند، حس زیبایی شناسی را در افراد زنده کرده و یک محیط مطلوب را برای آنها فراهم می کنند.

در خصوص ساخت مبلمان شهری بتنی آنچه که اهمیت دارد این است که این المان ها پوشش هایی ضد لکه و قابل شست و شو داشته باشند ضمن اینکه نصب آنها به سادگی صورت پذیرد. اصطلاح مبلمان شهری طیف وسیعی را در بر می گیرد و به مجموعه ای از تجهیزات و وسایل گفته میشود که عمدتاً برای استفاده عموم مردم در نظر گرفته شده ضمن اینکه هویت و منظر شهری را تحت شعاع خود قرار می دهند. ساخت مبلمان شهری ملزم به استفاده از ایده های طراحان متخصص و مجربی است که از جدیدترین طرح های روز دنیا الهام می گیرند؛ و سازه های بتنی را در قالب ایده ها و طرح های جدید به مرحله اجرا می رسانند.

  • انواع مبلمان شهری

از آنجا که مبلمان شهری یکی از زیرمجموعه‌های سازه های بتنی هستند لذا می توان انواع مختلفی از این المان ها را تولید کرد که در این بخش به چند نمونه از آن ها اشاره خواهیم کرد:

نیمکتها ، بولاردها ، المانهای سه بعدی ، سطلهای زباله ، آبخوری ها ، آبنماها ، گلدان های بتنی و … از جمله طرح های متنوعی هستند که ارائه شده‌اند؛ توجه داشته باشید که استفاده از مبلمان شهری بتنی تنها به موارد فوق محدود نمی گردد بلکه می توان طرح مد نظر و دلخواه خود را در هر ابعاد و اندازه ای سفارش داد.

همانطور که می دانید امروزه اصلی ترین مرکز سکونت بشر همان شهر ها است که از آنجا که سالانه افراد زیادی به شهرها مهاجرت می کنند لذا می بایست امکانات رفاهی در شهر ها افزایش یابد. فرایند تولید امکانات رفاهی نامبرده می بایست متناسب با محیط مدنظر و فرهنگ شهریه آن ناحیه صورت بگیرد. عمده ترین کاربرد مبلمان شهری در مجموعه های ورزشی و پارک ها به چشم می خورد.

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از مبلمان شهری بتنی ارائه دهیم باید گفت که همانطور که از نام آنها بر می آید ساختار هایی بتنی هستند که عمدتاً شامل طرح هایی نظیر صندلی های بتنی، میز و نیمکت هستند. یکی از چشمگیرترین، مهمترین و بارزترین مزایای این نوع مبلمان شهری نسبت به سایر مبلمان ها این است که با توجه به این که جنس آنها از بتن است لذا در برابر عوامل نامساعد محیطی از جمله خوردگی و زنگ زدن مقاومت فوق العاده  و بسیار بالایی را از خود نشان می دهند.

برخلاف مبلمان شهری که از چوب یا فلز ساخته شده باشند این نوع مبلمان ها با گذشت زمان کمترین میزان خرابی را خواهند داشت از این رو می‌توان تا سالیان طولانی از آنها بهره برد بدون اینکه نیازی به تعمیر و یا ترمیم داشته باشند. وزن سنگین این نوع سازه ها باعث می شود که ضربه زدن و جابجایی آنها کاری بسیار دشوار باشد. به دلیل وجود این مزایا استفاده از مبلمان شهری بتنی به صورت روز افزون در حال افزایش است.

                  

  • مصالح مختلف قابل استفاده در تولید مبلمان شهری

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما خوانندگان گرامی و دوستان همیشگی پیش بیاید این است که برای ساخت مبلمان شهری بتنی از چه موادی استفاده خواهد شد و یا به عبارتی مصالح مختلف قابل استفاده در تولید مبلمان شهری کدامند؟ همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم اصلی ترین ساختار مبلمان بتنی شهری را می توان بتن دانست. این ماده حالت پذیر و مقاوم می تواند بهترین گزینه برای ساخت مبلمان شهری باشد. گاهی اوقات برای ایجاد فضای مدرنیته تردد در سطح شهر از ترکیب بتن با سایر موادی مانند چوب و یا شیشه استفاده می شود که این کار دست طراحان را در ایجاد نقش و نگارهای متفاوت کاملاً باز خواهد گذاشت.

شایان ذکر است که مبلمان شهری بتنی در قالب طرح های مختلفی ارائه می شوند از میز و صندلی بتنی گرفته تا میز های  پینگ پنگ و… احتمالاً همه شما در بسیاری از پارک های سطح کشور آنها را دیده اید. جالب است بدانید که علاوه بر ایران در سایر کشورهای جهان نیز برای زیبا سازی محیط و افزایش سطح رفاه شهروندان از این نوع مبلمان استفاده می شود.

آیا تاکنون از خود پرسیده اید که کاربرد اصلی مبلمان بتنی کجا است؟! در حقیقت از این المان ها معمولاً در مکان‌هایی مانند مجموعه های تفریحی و گردشگری و همچنین پارک ها و بوستان ها استفاده می شود. بنابراین می‌توان گفت که شهرداری ها اصلی ترین کاربران این نوع مبلمان هستند؛ این در حالتی است که برای مکان های شخصی، منازل و ویلا ها نیز امکان خرید مبلمان شهری بتنی فراهم است.

  • کاربرد بتن در تولید مبلمان شهری و دلایل و مزایای آن

به جرات می‌توان گفت که بتن اصلی ترین ماده در تولید مبلمان شهری شناخته شده است که استفاده از آن دلایل و مزایای منحصر به فرد خود را دارد که در این بخش از مقاله قصد داریم به اختصار به آن ها اشاره کنیم. اصلی ترین دلیل و مزیت استفاده از بتن در تولید مبلمان شهری به سطح مقاومت فوق العاده بالای آن مربوط می شود. علاوه بر آن عمل آوری بتن و سازه های بتنی در سریعترین حالت ممکن صورت می پذیرد که از اتلاف وقت جلوگیری به عمل آورده و در سریع ترین زمان ممکن می توان به مطلوب ترین نتیجه رسید.

استفاده از ساختار هایی مانند مبلمان شهری ساخته شده از جنس بتن می تواند کمترین هزینه ممکن را برای سازنده در پی داشته باشد. علاوه بر آن ویژگی های سازه های بتنی به گونه ای است که زمان مقاومت بسیار بالای آنها می توان رنگ و طرح دلخواه را در آنها اعمال و پیاده کرد.

گلدان و فلاورباکس بتنی برای مبلمان شهری

اگر شما هم مانند شما را بسیار زیادی از افراد قصد دارید برای منزل و یا مکان شخصی خود مبلمان بتنی را خریداری نمایید لازم است که پیش از خرید نکات و دستورالعمل

هایی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال مانند هر قطعه کاربردی تزیینی دیگری در خصوص خرید مبلمان شهری مهم ترین نکته‌ای که وجود دارد این است که از بتن درجه یک و مواد با کیفیت بالا ساخته شده باشد. با وجود اینکه به نظر می رسد که تمامی سازه های بتنی از مقاومت فوق‌العاده برخوردارند اما جالب است بدانید که اگر در سازه های بتنی از بتن های نامرغوب و بی کیفیت استفاده گردد مقاومت محصول نهایی به شدت دچار افت و همچنین کاهش عمر مفید خواهد شد ضمن اینکه محصول نهایی از نظر جذابیت و طراحی اصلاً زیبا و چشمگیر به نظر نخواهد رسید.

علاوه بر آن در حالتی که از از بتن های نامرغوب در تولید مبلمان شهری استفاده گردد این سازه ها در برابر عواملی مانند ضربه، خوردگی، باد و باران به شدت آسیب پذیر خواهند بود و نیاز به ترمیم و بازسازی پیدا خواهند کرد که هزینه های گزافی را به بار خواهد آورد‌.

تمامی موارد فوق را شرح دادیم که بدانید برای پیشگیری از رخ دادن این تجربه ناخوشایند شما می بایست در حین خرید به کیفیت بتن بکار رفته توجه ویژه داشته باشید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که در ابتدای کار هزینه بیشتری را بپردازند و سازه های بتنی ساخته شده از بتن مرغوب را خریداری نمایند تا در طول زمان از پرداخت هزینه های زائد و تعمیراتی جلوگیری کنند.

         

  • مزایای استفاده از مبلمان شهری بتنی

یکی دیگر از سوالات مهمی که ممکن است پیش بیاید این است که مزایای استفاده از مبلمان شهری بدون ای چیست و چرا به کارگیری آن توصیه می شود؟

قیمت،عمر و دوام،انعطاف پذیری در ایجاد اشکال مختلف ، راحتی در دسترس بودن مصالح و نصب و اجرای ساده تر در برخی موارد و … تنها چند نمونه از مزایای استفاده از مبلمان شهری بتنی هستند. توجه داشته باشید که هزینه و قیمت مبلمان شهری بتنی به عوامل مختلفی بستگی دارد آیا میتوان یک دسته بندی کلی برای این عوامل در نظر گرفت و آنها را به دو بخش تقسیم کرد. بخش اول به هزینه های مبلمان شهری بتنی با قیمت مواد به کار رفته در مبلمان بستگی دارد که هر چه قدر قیمت سیمان و بتن بکار رفته افزایش یابد قیمت این سازه های بتنی نیز طبیعتا افزایش خواهد یافت.

توجه داشته باشید که اگر در ساختار مبلمان از پارامترهایی مانند شیشه و چوب نیز به عنوان مواد ترکیبی با بتن استفاده شود خریدار و یا مصرف کننده ملزم به پرداخت هزینه های مربوط به شیشه و چوب نیز می باشد. بخش دوم هزینه های مربوط به طراحی مبلمان خواهد بود؛ پرواضح است که هرچقدر طراحی نقش پیچیده تر و دشوار تری داشته باشد فرایند ساخت مبلمان شهری بتنی طولانی تر خواهد شد و نیروی انسانی بیشتری را می طلبد. این عوامل دست به دست هم میدهند تا در نهایت قیمت مبلمان شهری بتنی افزایش یابد.

اگر از دید اقتصادی به مسئله بنگریم متوجه خواهیم شد که با توجه به این که مبلمان شهری بتنی استقامت و دوام چشمگیری دارند لذا خرید این المان ها می تواند یک سرمایه گذاری محسوب شود چرا که شما هیچگونه نیازی به تعویض و یا تعمیر این سازه ها در طول سالیان مختلف نخواهید داشت.

در پاسخ به این سوال که مبلمان شهری باید چه ویژگی داشته باشند می توان گفت که کارکردی بودن و زیبایی آن دو پارامتر مهم است که می تواند به طور همزمان نیاز های بصری و عملکردی شهروندان را برآورده کند که لازمه این امر در نظر گرفتن مقاله های فراوانی در طراحی ارضای مبلمان شهری است. به عنوان مثال از جمله ویژگی‌های مبلمان شهری این است که باید به گونه‌ای طراحی شوند که شهروند در صورت مشاهده آنها به استفاده از آن ترغیب شود ضمن اینکه میدان دید مناسبی را داشته باشند.

برای مشاهده کاتالوگ انواع مبلمان شهری و محصولات شرکت تسا سنگ روی این لینک کلیک کنید. همچنین برای استعلام قیمت انواع مبلمان شهری با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.

در پایان مقاله جا دارد که از تمامی شما دوستان عزیزی که تا انتهای مطلب امروز ما را مطالعه نمودید کمال تشکر و سپاسگزاری را داشته باشیم و امیدواریم مطالبی را که راجع به مبلمان شهری بتنی برایتان شرح دادیم به کارتان بیاید و برایتان سودمند واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *