تفاوت ها و مزیت های بی نظیر تولیدات تساسنگ نسبت به سایر محصولات بازار
استفاده از بتن اکسپوز و سنگ های دکوراتیو در استخر

استفاده از بتن اکسپوز و سنگ های دکوراتیو در استخر

آیا تاکنون به بتن اکسپوز به عنوان یک عنصر دکوراتیو و محصولی بی‌نظیر برای محیط اطراف استخرتان فکر کرده‌اید؟! قطعاً می‌دانید که استخرها به عنوان کانون حیاط شناخته شده‌اند؛ ظاهرسازی محیط اطراف استخر و تناسب و همخوانی آن با سایر بخش‌های سازه، درست به اندازه خود استخر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در معرض دید نبودن یکی از پارامترهایی است که در ساخت فضای اطراف استخر حتماً باید در نظر گرفته شود. استفاده از تایل های دکوراتیو بتن اکسپوز یکی از ایده آل‌ترین انتخاب‌ها برای حصار کشی اطراف استخر به شمار می‌رود. شما می‌توانید این تایل‌ها را با گل و گیاه مناسب ترکیب کرده و فضایی گرم و جذاب در اطراف استخر بسازید. استفاده از انواع بوته‌های گلدار قابلیت این را دارد که فضای خشن و سرد بتن‌های حصارکشی شده را به حداقل برساند؛ علاوه بر آن راهی مناسب برای استتار پمپ‌های برقی و سایر ملزومات ناخوشایند استخر است.

آنچه که بتن اکسپوز را به یک عنصر دکوراتیو و محصولی بی‌نظیر برای محیط اطراف استخر تبدیل کرده است، مقاومت بسیار بالای آن در برابر هر نوع عامل تهدید کننده خارجی می‌باشد. تایل‌های بتن اکسپوز را می‌توان به شکل‌های هندسی گوناگون اعم از منحنی‌های شکیل تولید کرد. ضمن اینکه لایه رویی آن می‌تواند دارای طرح و نقش و یا صیقلی و ساده باشد. گفتنی است که انتخاب هر یک از آنها بر عهده کاربر نهایی خواهد بود و تمامی مدل‌ها دارای ویژگی‌های متمایزی هستند که هر یک در جایگاه خاص خود از اعتبار منحصر به فردی برخوردار هستند. اگرچه رنگ عمومی و اصیل بتن اکسپوز طوسی فیلی است اما دغدغه رنگبندی را نداشته باشید! مجموعه تسا سنگ پنل‌های بتن اکسپوز را در هر طیف رنگی که شما مدنظر داشته باشید تولید خواهد کرد.

کاربرد بتن اکسپوز و دکوراتیو برای محیط اطراف استخر

با مدرنیته شدن صنعت ابنیه و ساخت و ساز، در حوزه دکور رویکردهای زیادی مطرح شده‌ است. یکی از ترفندهای خلاقانه استفاده از بتن اکسپوز در دکور کردن محیط اطراف استخر می‌باشد. فرقی نمی‌کند که استخر کوچک باشد یا وسیع و یا اینکه روباز باشد یا دارای سقف کاذب! در هر صورت شما برای فضاسازی محیط اطراف آن نیازمند متریالی هستید که ضمن عایق رطوبت بودن از سایر نیازهای استخر نیز پشتیبانی به عمل بیاورد؛ و چه متریالی بهتر از بتن اکسپوز!

شما حتی می‌توانید در فرایند بازسازی استخرهای قدیمی و تبدیل آنها به مدل‌های جدید و اجرای طراحی‌هایی که رنگ و بوی مدرن و جدیدی را به خود گرفته است از بتن اکسپوز در بخش‌های مختلف سازه استفاده نمایید. به طور کلی از مشتقات بر پایه بتن می‌توان هم به عنوان کفپوش، دیوارپوش و یا محوطه سازی اطراف استخر استفاده کرد. بدون شک این متریال یکی از مناسب‌ترین جایگزین‌ها برای کاشی‌هایی است که به محض ترک خوردن، کل دکور و زیبایی محیط استخر را مختل می‌کند. بنابراین با اطمینان خاطر فرایند مزین سازی محیط اطراف استخر را به این المان‌های بی‌نظیر دکوری بسپارید.

ویژگی‌های بتن اکسپوز به کار رفته برای استخر

ویژگی بتن اکسپوز استخر

بتن اکسپوز از آنچنان ساختار قوی برخوردار است که هرگز دچار آفتاب سوختگی نمی‌شود؛ علاوه بر ویژگی‌ ضد آفتاب بودن آن، ویژگی‌های بارز دیگری دارد که آن را برای استفاده در محیط اطراف استخر مناسب کرده است. از جمله این مشخصه‌ها می‌توان به ضد خش بودن و ضد آب بودن بافت آن اشاره کرد. پنل‌های بتن اکسپوز بارها و به کرات در پروژه‌های متعدد به کار گرفته شده‌اند و هر بار تست خود را به خوبی پاسخ داده‌اند. برای اینکه هر یک از ویژگی‌های خاص بتن اکسپوز نمایان شود لازم و ضروری است که صفر تا صد مراحل تولید تا اجرا و پیاده سازی آن توسط یک تیم دوره دیده و حرفه‌ای که تجربه درخشانی در زمینه نصب و اجرای آن دارد صورت بگیرد.

یکی از ویژگی‌های ظاهری بتن اکسپوز این است که بافتی فوق العاده متراکم و نفوذ ناپذیر دارد؛ لازم به ذکر است که مقاومت فوق العاده بالای این محصول به دلیل وجود همین مسئله است. تولید کنندگان مختلف با پیروی از دستورات مربوط به طرح اختلاط های متعدد می‌توانند ویژگی‌های متمایزی به انواع بتن اکسپوز ببخشند. بنابراین از یک دیدگاه می‌توان محصولات نهایی و مشتقات حاصل شده از بتن اکسپوز را از نظر کیفیت و ویژگی‌های ساختاری درجه بندی کرد. در ایده آل‌ترین و مطلوب‌ترین حالت ممکن، پنل‌های به کار رفته از بتن اکسپوز در محوطه سازی استخر باید ایستایی قابل توجهی را در برابر جرم‌گیری و تماس با مواد شوینده داشته باشند. جالب است بدانید که موارد کاربرد بتن اکسپوز آنچنان گسترده و وسیع است که شما حتی می‌توانید در بخش‌های مربوط به سقف استخرهای سربسته نیز از آن استفاده کنید.

چرا استفاده از بتن اکسپوز به عنوان یک عنصر زیبا و کاربردی برای استخر پیشنهاد می‌شود؟

بتن اکسپوز برای استخر

بدون شک دلایل موجهی در کاربرد بتن اکسپوز به عنوان یکی از مدرن‌ترین ترندهای عرصه ساخت و ساز نهفته است. با وجود اینکه ایجاد یا بازسازی یک استخر چالش‌های مختص به خود را دارد، اما با این حال شما با انتخاب بتن اکسپوز در حقیقت با یک تیر دو نشان خواهید زد! چرا که هم مقاومت کار شما در برابر رطوبت، خراش و ضربه تامین خواهد شد و هم به عنوان یک پوشش تزیینی ظاهری لوکس به فضای اطراف استخر شما می‌بخشد. این متریال خاص با تغییرات دما دچار انبساط و یا انقباض شدید نخواهد شد و ضخامت آن تنها در حد چند میلیمتر تغییر خواهد کرد. در ادامه دلایلی را خدمت حضورتان معرفی خواهیم کرد که به خوبی نشان میدهد چرا استفاده از این متریال برای فضا سازی استخر توصیه میشود:

 

  • بتن اکسپوز متریالی با کیفیت عالی و نظافت آسان؛ فضایل این متریال، عملکرد و زیبایی شناسی را ترکیب می‌کند. شما با به کارگیری آن در محیط اطراف استخر دیگر هیچ گونه دغدغه و نگرانی از بابت نحوه نظافت آن نخواهید داشت؛ فناوری ساخت بتن اکسپوز از آنچنان سطح کیفی بالایی برخوردار است که به آن خاصیت نظافت آسان بخشیده است. عدم وجود حفره‌ها و درزها در ساختار پنل‌های بتن اکسپوز آن را برای استفاده در محیط‌های مرطوب و حساسی نظیر اطراف استخرها مناسب کرده است چرا که خاصیت ضد باکتریایی و ضد لغزش دارد ضمن اینکه نگهداری و تمیز کردن آن نیز بسیار ساده و آسان است.
  • دستیابی محیط اطراف استخر به پرداخت‌هایی با ارزش بالاتر؛ استفاده از بتن اکسپوز از آنجا که امکانات زیبایی نامحدودی را ارائه می‌دهد، راهی مناسب برای دستیابی محیط اطراف استخر به پرداخت‌هایی با ارزش تزیینی بسیار بالا تلقی می‌شود. استفاده از این متریال با توجه به تنوع قابل قبولی که دارد به راحتی می‌تواند دکوراسیون هر فضایی را ارتقا دهد.
  • تضمین شیک بودن فضای استخر بدون هیچ گونه نیازی به تخریب؛ استفاده از بتن اکسپوز به شما این امکان را می‌دهد که یک فضای مجلل را ایجاد کنید بدون اینکه کوچک‌ترین نیازی به تخریب و یا امور بازسازی داشته باشید. این مسئله در کاهش تولید نخاله‌های ساختمانی نیز موثر است.
  • امکان سفارشی سازی محیط اطراف استخر؛ ماهیت بتن اکسپوز به نحوی است که قابلیت اجرا و پیاده‌سازی در هر سلیقه و بافتی را دارد. بنابراین اگر می‌خواهید که محیط اطراف استخرتان را به شکل شخصی و منحصر به فرد پرداخت کنید، استفاده از بتن اکسپوز برای شما ایده‌آل است. اجرا و پیاده سازی این متریال با سلیقه کاربران سخت پسند بیشترین سازش را دارد؛ ضمن اینکه به آنها اجازه می‌دهد که در هر سطحی اهداف تزیینی خود را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشند. با استفاده و اجرای دستی این متریال شما می‌توانید شکل و شمایل مد نظر خود را در اطراف استخرتان ایجاد کنید و فضای رویایی خود را تبدیل به واقعیت کنید!

تخت کنار استخر یا لانگر بتنی

منظور از تخت کنار استخر که اصطلاحا به آن لانگر بتنی گفته می‌شود یک قطعه بتن اکسپوز به شکل یک پارچه و یک تیکه می‌باشد که ضخامتی معادل ۵۰ میلی‌متر داشته، به روش ریخته‌گری تولید گشته و به مش فولادی مسلح شده است. لانگر بتنی به عنوان یکی از اکسسوری‌های محیط اطراف استخر شناخته شده است که با توجه به فرم زیبا و منحنی آن، می‌توان آن را در گروه مبلمان بتنی مینیمال گروه بندی کرد. وزن تقریبی این محصولِ نیمه سنگین حدود ۱۲۰ کیلوگرم است که پارامتری موثر در میزان ایستایی آن در مقابل طوفان و باد شناسایی شده است؛ ضمن اینکه کاربرد آن در کنار استخر ایمن است. طرح اختلاط لانگر بتن اکسپوز به شکل اختصاصی و ضد جذب طراحی شده که آن را مناسب برای استفاده در مناطق ساحلی کرده است.

استفاده از تخت کنار استخر یا لانگر بتنی یک انتخاب ایده‌آل برای آفتاب گرفتن است؛ ضمن اینکه این محصول خنکی مطبوعی را برای کاربر ایجاد خواهد کرد. به طور کلی تمامی اکسسوری‌های بتنی اطراف استخر به نحوی طراحی و تولید شده‌اند که در آب و هوای شرجی و مرطوب ماندگاری بسیار بالایی دارند. اگرچه مشتقات بتنی قابلیت رنگ پذیری را دارند ما می‌توان آنها را بدون اعمال هرگونه رنگ آمیزی نیز اجرا کرد. اگر می‌خواهید نمایی خاص و لاکچری به محیط اطراف استخر خود ببخشید به ترکیب بتن اکسپوز و آجر که ماهیتی گرم دارد فکر کنید! آنچه که باعث شده از تولیدات بتن اکسپوز برای همه افراد با سلایق مختلف جذابیت داشته باشد، روکش پذیر بودن آن و امکان سوراخ کاری و برشکاری در تمامی محصولات بتن اکسپوز است؛ این مسئله قدرت انتخاب مشتریان مختلف را بسط می‌دهد.

معرفی انواع استخر و کاربرد بتن اکسپوز در بخش‌های مختلف آن

کاربرد های مختلف بتن اکسپوز در استخر

به طور کلی می‌توان استخرها را به دو دسته استخر روباز و استخر سرپوشیده تقسیم بندی کرد. بدیهی است که استخرهای روباز فاقد سقف بوده و استخرهای سرپوشیده سقف‌دار هستند. البته شایان ذکر است که گاهی ممکن است طراحی و پیاده‌سازی استخرهای روباز به نحوی صورت بگیرد که در آنها از سقف متحرک استفاده شود. بتن اکسپوز و تولیدات ساخته شده از آن در بخش‌های مختلف هر دو نوع استخر می‌توانند کاربردهای مفیدی داشته باشند. در کشور ما حتی استخرهای ساخته شده از بتن مسلح به وفور یافت می‌شود؛ این نوع استخرها از نظر نحوه ساخت و تولید به چهار دسته به شرح زیر تقسیم می‌شوند:

  1. بلوک بتنی
  2. بتن خشک کوبیده شده
  3.  بتن پاشیدنی
  4. بتن قالب گیری

کاربردهای بتن اکسپوز در بخش‌های مختلف انواع استخر روباز و سرپوشیده به حدی گسترده است که شما علاوه بر ساخت کف و دیواره‌های استخر، می‌توانید محیط اطراف استخرتان را دکور کنید. دکوراسیون محوطه استخر جز مراحل پایانی کار است و کیفیت متریال به کار رفته در این مرحله از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. در این راستا یک ترفند خلاقانه می‌تواند ترکیب نورپردازی با تولیدات بتن اکسپوز باشد که در شب فضایی فوق العاده رویایی و چشم نواز ایجاد می‌کند.

بتن اکسپوز جایگاه خود را در مدت کوتاهی به عنوان یک متریال دکوراتیو و بی‌نظیر برای محیط اطراف استخر به دست آورده است؛ با این اوصاف ممکن است افراد زیادی هنوز با کارکردهای شگفت انگیز بتن اکسپوز آشنا نباشند. در طول این مطلب سعی بر آن شد که ضمن معرفی یژگی‌های بتن اکسپوز به کار رفته برای محیط اطراف استخر، مزیت‌های استفاده از آن را برشماریم و بگوییم در پروسه ساخت استخر این متریال می‌تواند در کدام بخش‌ها کاربرد داشته باشد. با این حال اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری را راجع به بتن اکسپوز کسب کنید به سایر مقالات تخصصی وب سایت تسا سنگ مراجعه فرمایید.

اگر بتن اکسپوزی که برای دکور کردن محیط اطراف استخر به کار گرفته می‌شود توسط تولید کنندگان برتر و به شکل با کیفیت تولید نشده باشد، سطح آن پر از حفره و خلل‌هایی خواهد بود که مقاومتش در برابر نفوذ رطوبت به شدت افت پیدا خواهد کرد. بتن اکسپوز تولید شده توسط مجموعه تسا سنگ در فرایند ساخت آب بندی خواهد شد و سوراخ‌های آن به خوبی پر می‌شوند که آن را برای استفاده در اطراف استخرها و همچنین منابع نگهداری آب مناسب کرده است؛ شما با ثبت سفارش از این مجموعه دیگر هیچ گونه دغدغه و نگرانی بابت فرسایش و تغییر شکل محیط استخر تان نخواهید داشت. تولیدات ساخته شده از بتن اکسپوز در زمره مصالح نوین ساختمانی هستند که علاوه بر تامین استحکام سازه، از پارامترهای زیبایی شناسی نیز پشتیبانی ویژه‌ای به عمل می‌آورند. گفتنی است که استفاده از افزودنی‌هایی در طرح اختلاط بتن اکسپوز، ویژگی سیالیت آن را ارتقا می‌دهد که برای کاربرد در محیط‌هایی که درگیر رطوبت هستند نظیر فضای استخرها انتخابی معقول به نظر می‌رسد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *